W ramach zajęć świetlicowych w bieżącym roku szkolnym są prowadzone zajęcia pt. ,,Kącik małego chemika”. Są to różne sytuacje badawcze, doświadczenia i eksperymenty z wykorzystaniem materiałów codziennego użytku. Głównym celem naszych zajęć jest budzenie zaciekawienia i rozwijanie zainteresowań naukami przyrodniczymi uczniów poprzez uczestnictwo w samodzielnym eksperymentowaniu.
Realizowane są treści z zakresu elektrostatyki, aerodynamiki i optyki. Przedmiotem badań było powietrze i woda. Wykonywaliśmy mnóstwo ciekawych eksperymentów, w których aktywnie i chętnie uczestniczyli uczniowie różnych klas. Do najciekawszych należą: obserwowanie kwiatu zmieniającego kolor, wybuchający wulkan, tańczące rodzynki, skaczące jajko, malowanie na mleku, ciecz nienewtonowska, niepękające bańki, zabawy z napięciem powierzchniowym, uciekający pieprz, tornado w słoiku, badanie gęstości różnych cieczy.
Świetlica szkolna ogłosiła konkurs pt. ,,Wiosenne zdrowe śniadanko”. Projekt konkursowy miał na celu promowanie zdrowej żywności oraz zdrowego stylu życia. Dzieci z klas I- III oraz przedszkolaki ochoczo zabrały się do przygotowania zdrowego wiosennego śniadanka. Prezentacja wykonanej przez uczniów propozycji zdrowego śniadanka odbyła się 20 marca. Do jego przygotowania dzieci użyły produktów należących do grupy zdrowej żywności. Wszystkie przygotowane posiłki były bardzo ciekawe i pomysłowe, pięknie udekorowane oraz estetycznie zaprezentowane. W związku z tym jury miało ogromne trudności z wyłonieniem I miejsca. Serdecznie dziękuję klasom i ich wychowawcom za przygotowanie i udział w projekcie.
W naszej świetlicy odbył się również turniej warcabowy mający na celu rozwijanie umiejętności strategicznego myślenia uczniów naszej szkoły. Rozgrywany był w dwóch kategoriach wiekowych: pierwsza grupa klasy I – III oraz grupa druga klasy IV- VI. Wzięło w nim udział wielu uczniów. Cieszył się on niespodziewanie dużym zainteresowaniem. Rozgrywki w poszczególnych kategoriach wiekowych toczyły się przez wiele godzin, a zacięte walki wywoływały wiele emocji.
Dzieci bardzo lubią spędzać czas w świetlicy szkolnej i każdy nowy projekt przyjmują z ogromnym entuzjazmem.
Renata Małachowska