Na całym świecie dnia 14 marca obchodzony jest światowy dzień liczby PI. W tym roku również w naszej szkole świętowaliśmy ten dzień.
Po pierwsze, wszyscy chętni uczniowie przygotowali plakaty, na których zamieścili informacje dotyczące liczby PI. Plakaty przygotowali:
Klasa IA: Julia Bartoszcze, Agata Twardowska
Klasa IB: Karol Żywot, Dominika Misztal, Kuba Kocot, Angelika Walczak, Mariusz Wasiniak
Klasa IIA: Justyna Żuchnik, Alicja Bogusz, Katarzyna Matys, Wioletta Sikora, Bartek Pluta, Konrad Krawczyński, Angelika Wąchała, Emilia Ryba, Sebastian Wnuk, Katarzyna Stępień, Adam Borkowski, Kacper Marek, Paweł Żuchnik
Klasa IIB: Kacper Mirosław, Przemysław Poleszak, Martyna Dąbrowska, Klaudia Tomicka, Natalia Rejmak, Julia Żydek, Natalia Jóźwik, Alicja Gromadkiewicz, Paulina Ceglińska, Wiktoria Trojanowska, Paweł Tarka, Hubert Skwarek, Filip Kwiatkowski
Klasa IIC: Julia Mirosław, Dagmara Nagnajewicz, Alicja Trojanowska, Joanna Mazurek, Adrian Stachyra, Daniel Poleszak, Rozalia Wojciechowska, Emilia Sołdek, Natalia Kubecka
Klasa IIIA: Patrycja Madej, Andrzej Wasiniak, Ernest Sikora, Martyna Stachyra
Klasa IIIB: Wiktoria Woś, Oliwia Łbik, Ewelina Kamińska, Bartek Boczek, Jakub Sokołowski, Honorata Chudzik, Paulina Stachyra, Jakub Kowalik, Rafał Borkowski, Łukasz Materek, Miłosz Zaklika Paweł Stachyra, Rafał Iwaniak, Przemysław Żuchnik, Justyna Kostrubiec, Wiktoria Roczon, Adrian Mirosław, Angelika Świderska
Można je obejrzeć na górnym korytarzu oraz w naszej galerii zdjęć.
Po drugie, dzisiaj reprezentanci każdej z klas wzięli udział w konkursie wiedzy o liczbie PI.
Poszczególne klasy reprezentowali:
IA: Agata Twardowska, Julia Bartoszcze, Jakub Kołodziejczyk
IB: Maciej Pietraś, Karol Zywot, Kuba Kocot
IIA: Emilia Ryba, Justyna Żuchnik, Sebastian Wnuk
IIB: Klaudia Tomicka, Paweł Tarka, Przemysław Poleszak
IIC: Alicja Trojanowska, Joanna Mazurek, Wojciech Kruk
IIIA: Jakub Pasternak, Adam Depta, Kacper Dąbrowski
IIIB: Bartek Boczek, Jakub Kowalik, Jakub Sokołowski
Konkurs był podzielony na trzy rundy. W pierwszej rundzie wszystkie drużyny odpowiadały na te same pytania na kartkach. Można było zdobyć 5pkt za każdą poprawną odpowiedź na następujące pytania:
- Jak inaczej nazywamy liczbę π? .
- Dlaczego liczba π jest liczbą niewymierną?
- Jak definiujemy liczbę π?
- Dlaczego Chuck Norris nie mógł znaleźć wszystkich cyfr po przecinku liczby π?
- Do obliczenia jakich wielkości matematycznych użyjesz liczby π? Podaj co najmniej trzy.
Najlepsze wyniki zdobyły klasy: IB, IIB, IIC, IIIB
Druga runda to sprawdzenie zręczności, refleksu i precyzji obliczeń….. Trzeba było mianowicie zatrzymać stoper tak, aby wskazywał 3,14s. Każda drużyna miała czas na wypróbowanie sprzętu, a potem 5 prób, z których do klasyfikacji liczył się najlepszy wynik. Był to wynik 3,13 uzyskany przez ucznia klasy IIB.
Ostatnia runda to indywidualne pytania dla klas. Każda klasa musiała odpowiedzieć na pytanie przeczytane przez prowadzącą konkurs Ewelinę Kamińską. Jeśli drużyna odpowiedziała poprawnie na pytanie otrzymywała jeden punkt, jeśli nie, pytanie przechodziło na kolejną drużynę. Możliwość odpowiedzi na „wolne” pytanie miała drużyna, która została wskazana po odliczeniu kolejnych cyfr rozwinięcia dziesiętnego liczby PI.
W tej rundzie największą ilość punktów zdobyły klasy: IB oraz IIIB.
Ostatecznie w konkursie zwyciężyli reprezentanci klas IIB oraz IIIB, na kolejnym miejscu uplasowali się uczniowie klasy IB.
Dodatkowo chętni uczniowie przygotowali rzeźby liczby PI. Pomysły prezentację były różne. Prace też można obejrzeć w galerii z konkursu.
Bardzo dziękuję wszystkim uczestnikom konkursu za zaangażowanie i gratuluję ogromnej wiedzy.
Zdjęcia z konkursu można obejrzeć w naszej galerii zdjęć.
Katarzyna Kędzierska